http://www.tampere.fi/material/attachments/n/5sSqsoqSo/nopeusrajoitukset.pdf
Kartta kertoo karua kieltä siitä, että 30km/h alueita on todella vähän ja se miksi tietyt
alueet ovat saaneet esim. 30km/h aluenopeusrajoituksen johtuu mielestäni alueen erhm...
taloudellisesta profiilista, eikä liikenneturvallisuusnäkökulmista.
On kestämätöntä, että lähes jokaisella kapealla asuinkadulla joissa ei ole esim. erillisiä kevyen liikenteen väyliä, sekä paljon lasten liikennettä, sallitaan 40km/h vauhti, joka lievällä ylinopeudella (jota Tamperelaiset harrastavat tunnetusti aina) on lähempänä jo 50km/h vauhtia.
Tampereen yhdyskuntalautakunta, viimeksi nopeusrajoituksia tarkistaessaan, ei nähnyt niille muutostarvetta. Tämä oli jälleen iso kumarrus pyhän peltilehmän suuntaan, ja samalla iso järjenvastainen, äärimmäisen vastuuton takapuolen pyllistys liikenneturvallisuudelle, erityisesti jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallisuudelle.
Ainut oikea tie Tampereelle, on tehdä lähes kaikista nykyisistä 40km/h teistä 30km/h teitä, kenekään ei pidä saada ajaa nykyisillä asuinkaduilla 40km/h vauhtia, joka niin kovin helposti lievässä ylinopeudessa onkin jo, hupsista, heijaa, sellaiset 50km/h. Tosin, eihän muiden ihmisten kapeiden asuinkatujen 40km/h rajoitus liikuta esim. vaikkapa sellaista mielikuvituksellista ihmistä joka itse on vannoutunut yksityisautoilun puolustaja, joka itse kuitenkin asuu 30km/h kadulla jossa on hyvä nimbyillä, kun saa muualla ajella kovempaa.
-10km/h,
se voisi melkein olla kampanjan nimi. Epäilen ettei tässä kaupungissa löydy tahtoa, tässähän suorastaan haitattaisiin hegemonista moottoriajoneuvoliikennettä ja aiheutettaisiin sekuntien matka-ajan kasvu, samalla kasvattaen toisen liikkujien turvallisuutta. Hirveää, suoranainen kauhuskenaario.